پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی

News Central Province
طبقه بندی موضوعی

برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان مرکزی

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۵۷ ب.ظ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی  NCP ، به نقل ازفارس ، حسین شاکری ظهر امروز در حاشیه نشست اصحاب فرهنگ و هنر استان در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد استان همچون سال‌های گذشته با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی در راستای سیاست‌های راهبردی و نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین تاکید معاونت هنری مبنی بر پوشش، ساماندهی و ایجاد تشکل‌های تئاتری و نیز درخواست اهالی هنر به ویژه تماشاگران به عنوان حامیان و سرمایه اصلی تئاتر و تاکید بر اجرای عمومی و استمرار اجرا در تمامی تالارهای نمایشی سطح استان بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان را برگزار می‌کند.


وی تصریح کرد: این جشنواره با چشم‌انداز ارتقا و اعتلای سطح کیفی آثار و تولیدات تئاتر کشور و با بهره‌گیری و حفظ هویت بومی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش اجرا می‌شود، ادامه داد: این جشنواره در بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود که بخش رقابتی اختصاص به آثار ایرانی با اولویت متون نویسندگان بومی داشته و مدت زمان اجرای نمایش در این بخش نباید کمتر از 45 دقیقه باشد.


شاکری افزود: بخش غیررقابتی نیز در شرایطی خاص پس از بازبینی آثار به تشخیص دبیر جشنواره میزبان آثار نمایشی در بخش‌هایی همچون میهمان، ویژه، جنبی و... خواهد بود.


وی با بیان اینکه استفاده از نمایشنامه‌های ایرانی و همچنین اقتباس از آنها تنها با ارائه مجوز نویسنده و نماینده قانونی وی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: اقتباس از نمایش‌نامه‌های خارجی به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.


به گفته وی تمامی آثار حاضر در بخش رقابتی جشنواره استانی باید از آبان سال گذشته تا 25 مرداد امسال حداقل پنج شب در شهرستان‌های استان و 10 شب در مرکز استان اجرای عمومی داشته باشند در غیر این صورت از پذیرش و شرکت آثاری که اجرای عمومی نداشته باشند، جلوگیری می‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: زمان برگزاری جشنواره از 11 تا 13 شهریور ماه است.


شاکری گفت: بازبینی آثار با درخواست کارگردان می‌تواند به صورت زنده و یا ارائه فیلم و نمایش انجام شود، هیئت بازبینی آثار متقاضی متشکل از پنج نفر از کارشناسان و فعالان تئاتر استان است که هیچ یک از اعضا عضو گروه یا تولید کننده آثار نمایشی نیستند.


  • newscp

نظرات  (۱)

  • سید علی غضنفری
  • با سلام وب خوبی دارید به من هم سر بزنید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی