پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی

News Central Province
طبقه بندی موضوعی

 مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: نخستین ریزش سن در تاریخ۵ فروردین ماه به مدیریت جهاد کشاورزی اعلام شد که از آن زمان تا کنون ۹ هزارو ۸۲۹ هکتار از مزارع زیر کشت گندم خمین برای مبارزه با آفت سن مادر سمپاشی شد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی NCP،  احمدرضا جعفری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خمین، با اشاره به میزان مزارع آبی و دیم مقاوم شده اظهار کرد: مبارزه در کشت گندم آب در 4170 هکتار و مبارزه در کشت گندم دیم در4764 هکتار انجام شده است.

وی افزود: در این راستا به منظور مبارزه آگاهانه، به موقع و همگانی، فعالیت هایی از قبیل اجرای دوره های آموزشی، آموزش انفرادی، نصب بنرو توزیع بیش از 2500 تک برگ آموزشی ترویجی بین بهره برداران  انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی خمین تصریح کرد: در سطح کل مزارع شهرستان عملیات مبارزه با آفت سن غلات انجام خواهد گرفت و طرح مبارزه با سن غلات تا پایان خرداد ماه سال جاری ادامه پیدا کرده و بعد از مبارزه با آفت مذکور، اعضای شبکه مراقبت به بحث مراقبت از سبزی و صیفی جات می‌پردازند که این طرح نیز تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با سن مادر گفت: آفت سن غلات به دو محصول گندم و جو خسارات کمی و کیفی وارد می کند که در صورت رسیدن جمعیت آفت به حد مبارزه، باید اقدامات لازم و اساسی برای کنترل و سمپاشی آن در مزارع انجام شود.

جعفری افزود: افزایش سطوح زیر کشت، کشت دیر هنگام، پراکنش و کوچکی قطعات کشت، تغییرات آب و هوایی، عدم مبارزه به موضع با آفت سن و عدم برداشت به موقع، از عوامل افزایش آفت سن هستند.

وی با اشاره به کم آبی خمین گفت: با کشت بهاره و برداشت آب از چاههای آب کشاورزی به ویژه در خرداد ماه بر میزان آب دهی قنوات و چشمه ها تاثیر منفی خواهد گذاشت .

وی تصریح کرد: میانگین بارندگی سال زراعی جاری 327میلیمتر است و متغیر بودن بارندگی در مناطق مختلف تاثیرات متفاوتی در برداشته است.

  • newscp

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی