پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی

News Central Province
طبقه بندی موضوعی
طرح ساخت قالبهای فلزی انتقال آب به دریاچه ارومیه در شرکت هپکوی اراک آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی NCP ، مدیر پروژه ساخت قالبهای فلزی(segment) شرکت هپکوی اراک روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه باعنوان ˈکانی سیبˈ در کشور مطرح شده که براساس این طرح،به منظور احیا و حفظ چرخه حیات ( اکوسیستم) آن ، آب از منطقه ˈ کانی سیبˈ به دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

ˈ حسین قدیمیانˈ ادامه داد: براساس قرارداد هپکو با پیمانکار اصلی این پروژه( شرکت پتروعمران مهد سازه) طراحی و ساخت هشت رینگ ازقالبهای فلزی انتقال آب ( segment) شامل 48 قالب درمدت شش ماه انجام می شود.

وی ادامه داد: شرکت هپکوی اراک با بومی کردن دانش فنی و ساخت این قالبها در کشور، ضمن کمک به چرخه اقتصاد و صنعت ، سالانه از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می کند.

قدیمیان اضافه کرد: با استقرار دانش فنی ساخت این قالبها در هپکو، میزان اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم صنعت استان نیز رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد.

فناوری ساخت وتولید قالبهای فلزی، بتنی موسوم به سگمنت (segment)برای نخستین بار در کشور در شرکت هپکوی اراک بومی سازی شده است.

پیش از این نیز شرکت هپکوی اراک ساخت قالبهای حفر تونل مترو تبریز را نیز در دست اجرا داشت و تعدادی از این قالبها را نیز به پیمانکار مربوطه تحویل داده است.

شرکت هپکوی اراک در سال 1351در زمینی به وسعت 90 هکتاربا هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354 با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند به طور رسمی شروع به فعالیت کرد. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه سازی و معدنی در دستور کار این شرکت قرار گرفت
  • newscp

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی