پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی

News Central Province
طبقه بندی موضوعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی NCP به نقل از نارخبر در ساوه ،کارگران شرکت پروفیل ساوه در حالی که از در یافت نکردن دستمزد و مطالبات ۷ماهه ناراحت بودند عصر شنبه در مقابل فرمانداری ویژه شهرستان ساوه  تجمع کردند.

واضح است که تولید و نقش کارگران در گردش چرخ های صنعت و اقتصاد یک کشور حداکثر است ولی کارگران این شرکت به عدم در یافت حقوق ۵ ماه و عیدی که در مجموع ۷حقوق می شود اعتراض داشتند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی NCP به نقل از نارخبر در ساوه ،کارگران شرکت پروفیل ساوه در حالی که از در یافت نکردن دستمزد و مطالبات ۷ماهه ناراحت بودند عصر شنبه در مقابل فرمانداری ویژه شهرستان ساوه  تجمع کردند.واضح است که تولید و نقش کارگران در گردش چرخ های صنعت و اقتصاد یک کشور حداکثر است ولی کارگران این شرکت به عدم در یافت حقوق ۵ ماه و عیدی که در مجموع ۷حقوق می شود اعتراض داشتند.

یکی از کارگران این شرکت با تشبیه این عمل به برده داری نوین سرمایه داران گفت:مشکل دیگر ما عدم پرداخت حق بیمه و در نتیجه بیمه نبودن خود و خانواده است.

 

وی افزود: ما کارگران پیرو رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتیبان ولایت فقیه هستیم و طبق بیان ایشان سعی داریم عمارگونه مشکلات و انحرافاتی که بعضی سرمایه داران ایجاد کردند را بیان کنیم.

 

وی  در پاسخ به اینکه آیا مالک شرکت پول دارد و نمی دهد، گفت: مالک اصلی شرکت صاحب بیش از ۲۰شرکت است و آنقدر دارد که حقوق چند کارگر را به راحتی پرداخت کند.

 

خبرنگار نارخبر از این کارگر معترض در مورد وضعیت تولید شرکت پرسیدکه در جواب شنید:این شرکت همین امروز هم در حال تولید بود که ما رها کردیم و دراینجا تجمع کردیم وقتی شرکت روزانه چندین تن پروفیل لوله تولید و به فروش می رساند چرا پول کارگران را نمی دهد.

 

یکی دیگر از کارگران از هزینه ۱۵ میلیون تومانی عمل همکارش بدلیل بیمه نبودن خبر داد و اظهار داشت: چندین بار به ادارات مربوطه از وضعیت خود اعتراض برده ایم ولی انگار دست و صدای سرمایه دار بالاتر از ما است.

 

کارگر دیگری به وضعیت نامناسب غذای کارخانه اشاره کرد وگفت: وضعیت غذای کارخانه به نسبت گذشته بسیار بی‌کیفیت شده است.

کارگران همچنین به خبرنگار نارخبر گفتند که قبلا نیز تجمع اعتراض آمیز داشته اند که هنوز وضعیت بهبود نیافته و مشکلات بیمه نیز افزوده شده است.

 

گفتنی است کارگران درخواست داشتند تا فرماندار شهرستان ساوه به جمع آنان بیاید و از نزدیک حرف دل کارگران را بشنود ولی کارمندان فرمانداری گفتند که فرماندار در جلسه است بروید ،فردا فرماندار در شرکت حاضر خواهد شد ولی کارگران تا زمانی که خبرنگار نارخبر حضور داشت اصرار داشتند تا اتمام جلسه و حضور فرماندار در زمین بنشینند و اگر لازم شد فردا فرماندار را تا شرکت همراهی کنند.

  • newscp

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی