پایگاه خبری تحلیلی استان مرکزی

News Central Province
طبقه بندی موضوعی

ترافیک شهر اراک کاهش می‌یابد

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۵ ب.ظ

صفری

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح میرزای شیرازی بخش اعظمی از ترافیک شهر اراک کاسته خواهد شد.

NCP محمدحسن آصفری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری این شهر اظهار داشت: تقاطع غیر هم‌سطح میرزای شیرازی هم‌اکنون در ضلع غربی خیابان امام در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت بسیار کند این پروژه و اهمیت بهره‌برداری هرچه سریع‌تر آن از پیمانکار خواسته شد فعالیت خود را سرعت ببخشد که خوشبختانه از 10 روز گذشته پیمانکار فعالیت خود را سرعت بخشیده و وعده بهره‌برداری یک لاین این پروژه تا سه ماه آینده و تکمیل کامل آن تا نیمه اول سال جاری را داده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک با بهره‌برداری از این پروژه بار بخش اعظمی از ترافیک مرکز شهر کاسته خواهد شد.

آصفری همچنین با اشاره به احداث پل محور ورودی اراک به سنجان اظهار داشت: این پروژه با عرض 65 متر و طول سه کیلومتر در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول تا سنجان و فاز دوم وصل سنجان به قره‌کهریز است که می‌تواند بخشی اعظمی از ترافیک منطقه را برطرف سازد و از حوادث ناگواری که در این نقطه پیش می‌آمد، جلوگیری کند.

وی همچنین با اشاره به پروژه پارکینگ طبقاتی مجتمع آفتاب بیان داشت: شهرداری تکمیل این پروژه را بر عهده گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از پایان سال بخش اعظمی از آن به پایان برسد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بیمارستان 320 تختخوابی ولی عصر(عج) اراک خاطر نشان کرد: در سال جاری 21  میلیارد تومان اعتبار به منظور احداث این پروژه اختصاص یافته است که امیدواریم این پروژه نیز در سال 95 به بهره‌برداری رسیده و بخشی از مشکلات مردم در زمینه بهداشت و درمان حل و فصل شود.

وی گفت: بیمارستان خنداب نیز متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات نیمه کاره رها شده که پیش‌بینی می‌شود با تزریق به موقع اعتبارات و عملیات اجرایی در نیمه اول سال جاری به اتمام برسد.

آصفری گفت: هم‌اکنون به منظور نزدیک شدن مسیر اراک ـ خنداب عملیات احداث یک جاده فرعی در دست اقدام است که با افتتاح آن مسیر اراک به خنداب 35 کیلومتر نزدیک‌تر خواهد شد.

وی افزود: عملیات زیرسازی محور وفس به آقچه قلعه نیز در دست اجراست که با تکمیل آن 90 کیلومتر از مسیر کمیجان به تهران کاسته خواهد شد.

  • newscp

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی